13 december 2012

Makaronipudding med pesto

Lång frånvaro igen, svårt att hinna med i tentatider. De flesta vet nog vad makaronipudding är, men de flesta har nog inte pesto när de lagar till den.SÅ här har vihur jag gör min specialare.


Tid: ca 60 min (+ 15 min om du gör egen pesto, se separat recept)

Betyg: 5/5

Ingredienser för 5 portioner
4 dl, kokta makaroner
3 ägg
4 dl mjölk
200 g smakrik salami i bit
2 dl lagrad ost
1 gul lök
2 klyftor vitlök
Salt och peppar
2 rågade msk pesto

Instruktioner
Sätt ugnen på 200 grader och koka sedan makaronerna. Finhacka lök och vitlök. Skär salamin i bitar och riv osten. Vispa ihop ägg och mjölk och smaka av. Rör sedan ner nykokta makaroner, pesto, salami och löken. Strö över riven ost och sätt in i ugnen 40 minuter.


Kommentar
Detta är ett enkelt men väldigt gott sätt att variera vanlig makaronipudding som jag rekomenderar alla att prova. Riktigt gott blir det med hemmagjord pesto, vilket är mycket enklare än man kan tro.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar