24 augusti 2011

Äppelmuesli med apelsinjuice

Det blev en brakfrukost denna morgon och bestämde mig för att prova att nytt sätt att äta muesli. Vanligtvis blir det med yoghurt och kardemumma, men för ett par dagar sedan såg jag ett program där de gjorde det på ett annorlunda vis. Tyvärr minns jag inte namnet på det programmet.

Tid: Max 15 minuter

Betyg 4/5

Ingredienser för 1 stor portion
1 stort äpple
Ca 2 dl basmuesli (alltså utan frukt)
Ca 2,5 dl apelsinjuice

Instruktioner
Riv äpplet grovt och blanda det med muselin. Häll på apelsinjuice och låt sedan stå i kylen till nästa morgon. Servera med yoghurt (eller som jag gjorde med fjällfil) samt lite kanel.

Pris
Äpple Jonagold, Holland 13.99 kr (köpte 3 st)
Naturmuesli Dinkel&Linfrö från Axa 19.90 kr
Fjällfil från Milko (ekologisk) 18,50 kr
Alt. Kanel i burk från Santa Maria 12,90 kr
Summa 65,29 kr

Kommentar
Väldigt lätt att göra och en nyttig start på dagen. Den apelsinjuice jag hade var dock väldigt sur och dessutom hade jag nog för mycket juice. Lite dyrt kanske, men muesli räcker länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar